עוד שיעור בתקשורת

עוד שיעור בתקשורת

אני כבר לא יודע אם לצחוק או לבכות לנוכח ההודעות המופרכות שמוציא יקב היוצר לעיתונות חדשים לבקרים. בהודעה לעיתונות שפורסמה אתמול, היקב שב ומצהיר שהוא החמישי בגודלו בישראל ומייצר 5 מיליון בקבוקים בשנה. ואולם באותיות קטנות בסוף ההודעה מתברר שהיקב צפוי ליצר כ-650,000 בקבוקי יין ב-2017, מה שמציב אותו הרחק מן המקום החמישי…

בהודעה שפרסם משרד יחסי הציבור פיליזר נאמר עוד כי "יקב היוצר נערך לייצור מוגבר לקראת ראש השנה תשע"ח… יקב היוצר, החמישי בגודלו בישראל, תגבר את מערך העובדים בשל הביקושים הגוברים בעולם ליינות היוצר… לקראת ראש השנה 2017 ימכור היקב למעלה ממיליון ליטרים של יין כשר בישראל ובארה"ב".

אז איך מסתדרים "מיליון ליטרים" (יותר מ-1.3 מיליון בקבוקי יין) עם היקף ייצור שנתי של 650,000 בקבוקים? אולי יש עודפים משנים קודמות, כנראה למנכ"ל גיא אדרי פתרונים. וגם: השיח שבו משתמשים היקב ודובריו אינו מתאים לתעשיית יין. אי אפשר "להגביר את הייצור" כמו בקוקה קולה, מדובר במוצר חקלאי עונתי ומה שייצרת לאחר הבציר פלוס מה שנותר לך ביקב – זה מה שיש לך למכור בלי קשר לביקוש, עצום ככל שיהיה.

וזה עוד לא הכול: יקב היוצר מפרסם גם נתונים סטטיסטיים (לא ברור מי עשה את הסקר) על גברים ישראלים בלבד, כמה הם צורכים, כמה הם לוגמים בשנה (6 ל') וכו'. על זה כבר אין לי מה להעיר, חשבתי שאנחנו חיים במאה ה-21.

ולסיום: אני מעריך מאוד את היינן הוותיק והמנוסה פיליפ ליכטנשטיין אבל מתפלא שהוא מתמסר לסופרלטיבים שהדביקו לו ביקב היוצר: "אמן היין הצרפתי", "יצירה אישית של…" ועוד. אז פיליפ היקר, אמור לחבריך ביקב שירדו מזה, ישראל מלאה ייננים מצוינים אך איש אינו טוען שהוא ואן גוך.

Comments are closed.