על יקבי כרמל וסמנטיקה

על יקבי כרמל וסמנטיקה

לקראת פסח הודיעו יקבי כרמל כי הם מתמקדים בקידום הסדרות הפופולריות סלקטד ופרייבט קולקשן (39-25 ₪) ובחודש שעבר הושקו יינות מוגזים בסדרת באזז (25 ₪). בימים אלה היקבים ההיסטוריים משיקים את סדרת VINO ב-20 ש"ח הבקבוק ואם הסדרות הזולות הן ה-bread & butter שלהם, אז מי אני שאביע דעה בענייני מכירות. אבל חבל לי על המותג ההיסטורי היוקרתי "כרמל" שבשל מדיניות השיווק הנוכחית מתמקד בקידום יינות פשוטים, לעתים הוגנים, ומכנה אותם "משפחת הסדרות המובילות…" (כפי שנאמר בהודעה של היקב). הייתם מעלים בדעתכם שיקב רמת הגולן יקדם את יינות "הר חרמון" הפופולריים בלי שברקע מככבים יינות "ירדן"?

הנהלת יקבי כרמל, רצוי שציבור הצרכנים יהיה מודע שיש לכם יינות "מובילים" מבחינת האיכות כמו מדיטרניאן, קאיומי (?) או שעל, ולצידם, נכון, יש ים של יינות פשוטים. רק כך תשמרו את התדמית המתפוררת של המפעל הציוני-חקלאי המפואר שייסד הברון רוטשילד, מפעל שכל ילד ישראלי זכה לבקר בו לפני שקרן ההשקעות "קדמה" מסמסה את המורשת שלו.

השורה התחתונה: כשמדובר בהשקת יין פשוט, הימנעו מסופרלטיבים נשגבים. ואם אתם שוקלים להשתמש במונח "מוביל", עצרו לרגע לחשוב על ההקשר, מי קהל היעד – הצרכן המחפש בקבוק טוב לערב שבת או מדורי כלכלה המדווחים על היקף מכירות.

Carmel Vino

ולסדרת VINO:
הדיון הסוער שהתנהל אתמול ב-FB בעניין שני היינות האלה אינו מוביל לשום מקום. הנה הנתונים הטכניים המועטים של היינות שאספתי מפרסומי היצרן:
VINO לבן 2017 – חצי יבש, 10% אלכוהול, מבושל
VINO אדום 2017 – אדום יבש, 12.5% אלכוהול, מבושל

צילומים: LIBRARY OF CONGRESS – AMERICAN COLONY PHOTOGRAPHERS
תודה לצלם דייויד סילברמן על איתור התמונות ההיסטוריות של יקבי כרמל בספריית הקונגרס

צילום בקבוק: אייל קרן

Comments are closed.