יינות בלי טוויסט

יינות בלי טוויסט

בשנתיים שחלפו קשה להחמיא ליקבים ההיסטוריים שלנו, יקבי כרמל, על מהלכי השיווק שלהם וכעת זה קשה אף יותר עם הנראות הנתונה במחלוקת של סדרת mojo והקמפיין המופרך לטובת דור Y. לכן קיוויתי שאולי הפעם ידברו היינות בעד עצמם: הדברים המשמחים הם פקקי ההברגה, היותם של היינות Vegan friendly  ואולי אפילו הצבעוניות (אם נתעלם מן הלוגו הענקי הנוצץ והמוזהב של כרמל ומן הדמיון המופלג שבין לוגו הסדרה ושמה לבין "לוגואים" וותיקים של גופים אחרים, ראו WatchMojo.com)

מוג'ו כרמל

טעמתי בתנאים אידאליים את שני היינות שיצאו עד כה, עם רצון עז שיחלחל אלי משהו מן האנרגיות העוצמתיות המגיעות ממרקעי הטלוויזיה ומפרסומים המדברים על מוצר "קליל, סקסי, נגיש, צעיר וטרנדי, אידאלי עבור צרכני דור המילניום". על התוויות לא מצוינת שנת הבציר אף שבהודעת היקב נאמר שהיינות מ-2018. אז קודם הטעימה:

מוג'ו | קברנה סוביניון עם טוויסט | אדום חצי מתוק NV
אף די מבטיח, "קברנאי" מפולפל, המפנה בחך את מקומו לריבתיות ולעפיצות לא נעימה, שאינה משתלבת בפרי, ולמתיקות. לא הייתי מאפיין אותו כ"חצי מתוק", אך זו כנראה ההגדרה הנכונה על פי נתוני הסוכר השיורי והחמיצות. גם הסיומת טאנית מאוד. עכשיו בקשר ל"טוויסט": המתיקות הושגה באמצעות תוספת של כ-10% מיץ טרי של פרנץ' קולומבר, פרקטיקה המותרת באיחוד האירופי בתנאי שהמיץ המוסף לא תסס או תסס חלקית (עד 3/5 מהרמה הכוללת). ציון: 84 מחיר: 35 ₪

מוג'ו | בלנד לבן עם עקצוץ של גוורצ | לבן חצי מתוק NV
בלנד של סוביניון בלאן (45%), מוסקט וגוורצטרמינר, נקי, ארומות מודגשות של מוסקט, מרקם סמיך, כמעט דביק, לא רענן, סיומת ארוכה ארומטית ומתוקה, אלכוהול 12%. ציון: 85 מחיר: 35 ₪

נחזור אל דור Y על פי מחלקת השיווק של כרמל: "קהל סקרן שאוהב להתנסות, לארח ולהתארח, וצורך יין לא רק באירועים מיוחדים אלא גם במפגשים חברתיים יום יומיים". מישהו בכרמל שאל את עצמו אם משאת נפשם של המילניאלס היא יין ב-30 ₪? בדיוק לפני כמה ימים קראתי מאמר של מומחה Greg Sherwood MW, וכך הוא כותב: "כבר הוכח שהמילניאלס מחפשים סוג שונה של חיבור ליינות באיכות גבוהה ובלי ספק נראה שהם שותים פחות אבל טוב יותר". אז חברים בכרמל, מספיק לעשות מיש-מש, רבים אוהבים יינות חביבים בחוף הים, אבל מה זה קשור לדור המילניום?

צילום: אייל קרן

Comments are closed.