על יין ב-20 ש"ח ועל מי ש"מבינים"

על יין ב-20 ש"ח ועל מי ש"מבינים"

לפני כמה שבועות התרעם עלי גולש בדף הפייסבוק יין למבינים איך אני מעז להעלות שם בין השאר כתבות שלי שמתייחסות ליינות ב"רמת סופרמרקט", יינות שאינם ראויים לדעתו לאזכור כלשהו. נזכרתי בכך עכשיו כשטעמתי יין חביב בסדרה הפופולרית של סגל שמחירו 20 ₪. מדובר בבלנד אדום חצי יבש (כ-12 גר'/ל' סוכר שיורי) מבציר 2019, מענבי מרלו, ארגמן ופטיט סירה, מתקתק, מפגין ארומות וטעמים של פירות אדומים (פטל), גוף חלק וסיומת נקייה. צינון במקרר שידרג את החוויה.
לפני שנים רבות, כשהתיימרתי לחשוב שאני בקטגוריה של "המבינים", האמנתי שיינות אדומים חצי יבשים הם שלב מעבר של צרכנים חדשים לעבר האדומים היבשים. כיום, לאחר יותר משני עשורים של טעימות יין ברחבי העולם, סיורים ושיפוט בתחרויות, אני יודע בוודאות שאין דבר כזה "יין למבינים", שיש עשרות מיליוני צרכנים שיינות אדומים מתקתקים מוצאים חן בעיניהם ושעולם היין האמיתי אינו מתמקד רק ביינות-על מבורגון, מטוסקנה, מנאפה, ביינות קצרין והמערה ודומיהם. עולם היין הוא מרחב תרבותי עצום, אפשר להתמחות בו בתחומים מסוימים, ללמוד בלי הפסקה ובסופו של דבר להגיע לתובנה שהידע שלך הוא שבב של פרומיל מן המרחב הזה.

המהדורה השנייה של "המדריך המקיף ליינות ישראל" שהכנתה יצאה לדרך בימים אלה (עם חברי שגיא קופר וחיים גן) לא תתעלם מיינות של "שלושה במאה". מחויבותנו העיתונאית תהיה לציין במדריך את הטובים שבהם.

Comments are closed.