שיעור בתקשורת

שיעור בתקשורת

זה אמנם סיפור קטן, אבל מי שמתכוונים לעסוק בתקשורת בעידן טראמפ יכולים להפיק ממנו כמה תובנות. יקב היוצר (ארזה) פרסם לפני כמה שבועות הודעה לעיתונות ואחר כך "פימפם" אותה אין ספור פעמים בפייסבוק וזו לשונה:

היוצר"גאווה ישראלית ! מנכ"ל יקב היוצר Guy Edri ומנכ"ל ALLIED IMPORTERS חתמו על הסכם מסחרי בו ישווק יין היוצר ברחבי ארה"ב במיליוני דולרים ! לאחרונה חתמו מנכ"ל היקב גיא אדרי ומנכ"ל Allied Importers USA, חברת הפצת אלכוהול מובחר מכל העולם, על הסכם מסחרי הכולל שיווק של יינות היוצר במחזור של 3 מיליון דולר ב 3 השנים הקרובות".

טוב, זה מסוג הידיעות שלא ממש מעניינות אותי כמבקר יין וכהילים, אבל בכירים בענף היין פנו אלי כאל עיתונאי המסקר 20 שנה את הענף והביעו תמיהה על הדיווח. לדבריהם מדובר בכמויות יין ובסכומים לא סבירים, ייצוא של עשרות מכולות…

פניתי לקבלת הבהרה אל משרד יחסי הציבור פיליזר המייצג את יקב היוצר אך לא זכיתי למענה. פנייה ישירה ליקב העלתה את התגובה הבאה: "כמובן שהיקב לא יפרט נתונים עסקיים. עדיין שוק תחרותי 😊". אז אם לא מפרטים "נתונים עסקיים" מדוע מציפים את התקשורת ואת הרשתות החברתיות בנתונים עסקיים? ואם כבר פרסמתם ורצתם לספר לחבר'ה אז רצוי שתבהירו, נכון או לא נכון?

לפני שקיבלתי את תגובת היקב הגיעה תגובה מעניינת, מקצועית ומנומסת מ-Shai Ghermezian מחברת אלייד האמריקנית. הוא מאשר את דבר ההתקשרות עם היוצר ומוסיף: "מדיניות החברה היא שאיננו חושפים סכומים או כמויות בעסקאות עם הספקים שלנו". אז אולי האמריקנים התלהבו פחות מן החשיפה ששלהבה את כותבי הפוסטים מטעם היוצר…

שאלה אחרת שנותרה בלא מענה, הן מהיוצר, הן ממשרד יחסי הציבור, היא האם הכמות המוצהרת של 5 מיליון בקבוקים שהם מייצרים כוללת גם מיץ ענבים.

ואם הזכרנו את משרד יחסי הציבור פיליזר, הרי לכם תוספת לשיעור בתקשורת: המשרד הוציא הודעה לעיתונות על יין חדש של "היינן האמן" של היוצר ובנוסף התקציבאית בקשה "ציטוט של המנכ"ל בעת הפרסום". כתבתי לה שתמחק אותי מרשימת כתבי היין והאלכוהול של המשרד שלה.

צילום: : סטודיו BB&A

Comments are closed.